logo-header-2

Olajcsere

Az olajcsere megkérdőjelezhetetlen fontosságű a motor hosszú élettartamának szempontjából. Motorolaj nélkül a mai belsőégésű motorok működése elképzelhetetlen. A rendszeres karbantartással és a szükséges csereperiódusok betartásával, későbbi költséges kellemetlenségektől óvhatjuk meg magunkat.

A motorolaj rendkívül fontos feladatokkal rendelkezik, éppen ezért fontos, hogy a gépjárművünk számára megfelelő viszkozitásút és minőségűt válasszuk. Munkatársaink tapasztalatával és a gyártói ajánlások segítségével választjuk ki a legmegfelelőbbet gépjárműve számára!

A már említett feladatai közé tartozik, hogy kenést adjon a motor számára, hűti azt – elvezetve a hőt a kritikus helyekről -, véd a korróziótól, és megakadályozza, hogy a keletkezett égéstermékek lerakódjanak, a surlódó hatás következtében keletkező fémrészecskéket pedig lemossa az alkatrészekről. Ezek mind a motor hosszú élettartalmát és a helyes működését hivatottak szolgálni.

Hány kilóméterenként cseréljünk olajat?

A motorolajat 10-15 ezer kilométerenként, évente legalább egyszer ajánlott cserélni!

Manapság az autógyártóknál sűrűn találkozhatunk 30, akár 35 ezer kilóméteres olajcsere periódussal. Ezt kéne betartani? Szerintünk semmiképpen ne. Ezek az adatok ugynevezett „ideális kürölmények” között értendőek. Hogy mik azok? Síkság, 0 méteres szintkülönbség, forgalom mentes közlekedés megállások nélkül, alacsony, egyenletes fordulatszám, a motor legkisebb erölködésének jele nélkül. A gépjárművekben lévő computer folyamatosan kalkulál, hogy mikor is kéne megejteni az olajcserét, sokszor már az előirt kilóméter felénél jelez, hogy fáradjunk szervizbe. Az idő múlásával az olaj minősége csökken, csökken a kenési képessége, kevésbé tudja ellátni a feladatait, ezért szükséges rendszeresen elvégezni a cserét.

Milyen szűrőket kell cserélnünk az autóban?

Olajszűrő

Rendkívül fontos a motorolajjal történő egyidejű cseréje, ugyanis az olaj által szállított szennyeződéseket ő szedi össze. Idővel eltömődik, nem tudja ellátni rendesen a feladatát, ami a motor gyorsabb kopását idézi elő.

Levegőszűrő

A motornak levegőre és üzemanyagra van szüksége ahhoz, hogy működjön. Közel sem mindegy, hogy az a levegő milyen minőségű. Ugyanúgy, mint az olajat, a beszívott levegőt is szűrni kell, mert például a motorba kerülő por vagy homok gyorsan tönkretenné azt.

Üzemanyagszűrő

Az üzemanyagtartályban előfordulhatnak szilárd szennyeződések és víz egyaránt. Az üzemanyagszűrő is eltömődhet ugyanúgy, mint minden szűrő, ezért van szükség az időszakos cseréjére. A benzines autókhoz benzinszűrő, míg a dízelekhez értelemszerűen gázolajszűrő tartozik.

Pollenszűrő

A pollenszűrő (utastérszűrő) tisztítja meg a környezetből az autó szellőzőrendszerén keresztül az utasterébe jutó levegőt a pollenektől, a szálló portól, a koromtól, a kinti szagoktól, vagy akár a rovaroktól is. A fejletteb aktívszenes szűrők képesek kiszűrni a baktériumokat és a gombákat is. Egészségünk érdekében rendszeresen cseréljük, legyen friss levegő az autónkban!

Milyen gyakran cseréljük a szűrőket?

Az olajszűrő cseréjét az évenkénti nagyszerviz, olajcsere alkalmával kell megtenni (szóval 10-15 ezer kilóméterenként, évente legalább egyszer). Évente vagy 15 ezer kilóméterenként kell cserélni a pollenszűrőt és a levegőszűrőt is, ezért szokás megejteni őket az évenkénti kötelező olajcsere alkalmával. Az üzemanyag szűrő cseréjét (már ha lehet) minden második vagy harmadik olajcserekor kell megtenni, gépjármű típustól függően.

A csereintervallumokat ne halasszuk el, végezzük el őket időben!

Szabad helyeink függvényében akár azonnal tudjuk fogadni! Érdeklődjön róla elérhetőségeink egyikén!

Alkalmazott technológiák

Vegye fel velünk a kapcsolatot!