logo-header-2

3D lézeres futóműállítás

A futómű beállítás paraméterei alapvetően befolyásolják a gépjárművek menetdinamikai tulajdonságait, a gumiabroncsok kopását és tapadási képességét. A futómű időről-időre elállítódhat a napi igénybevételnek, erőhatásoknak, kátyúknak köszönhetően. A nem megfelelően beállított futómű növelheti az autó üzemeltetési költségeit (pl. gyorsabb gumikopás, magasabb fogyasztás, alkatrészek gyorsabb elhasználódása), terheli a gömbfejeket, kerékcsapágyakat, felfüggesztéseket és a lengéscsillapítókat. A rossz futómű beállítás leggyakoribb jele a gumiabroncsok egyenetlen és gyors kopása, illetve a jármű egyenestől való elhúzása.

A beállítás elvégzése előtt minden esetben átvizsgáljuk a futóművet. Amennyiben az nincs teljesen rendben, az egyik alkatrésze nem rendeltetésszerűen működik, vagy elhasználódott, úgy a beállítást nem tudjuk elvégezni. A szükséges javításokról egy részletes árajánlatot készítünk, majd a futómű javítása után tudjuk annak beállítását elvégezni.

A futómű beállítását évente legalább egyszer ajánlott elvégeztetni. Legjobb megoldás ezt megtenni a szezonális, téli-nyári gumicsere alkalmával. Itt bővebben olvashat róla, hogy pontosan miért.

A futőműállítás folymata

Az első és hátsó futómű beállítást általában 30-50 perc alatt végezzük el, a futómű teljes körű átvizsgálásával együtt. Legelőször elvégezzük a futómű állapotának felmérését. A következő lépés a megfelelő guminyomások beállítása, majd rögzítjük a kormányközepet és a fékpedált. Ezek után a futóműállító berendezés beméri a futómű aktuális paramétereit (kerékdőlést, összetartást, utánfutást). Ekkor a gyári értékeknek megfelelően beállítjuk az első, illetve a hátsó futóművet. Végezetül a régi és az újonnan beállított értékeket tartalmazó dokumentumot átadjuk az Ügyfélnek.

Prémium futóműállító technológia

Szervizünkben a Corghi futómű beállító berendezését használjuk, ami garancia a minőségi munkára. Az olasz cég egyes termékeivel a Forma 1-es csapatok kizárólagos besszállítója, illetve jelen vannak a WRC-ben és Moto GP-ben is.

A futómű beállítás paraméterei

Kerék összetartás:

Pozitív a kerék összetartás, ha a kerekek eleje befelé fordul, negatív pedig ha a kerekek eleje kifelé fordul. Ha az összetartás nem a megfelelő értékre van beállítva, akkor a túl nagy széttartás miatt az abroncsok belső oldalai egyformán nagyobb mértékben kopnak. Túl nagy összetartás esetén a gumik futófelületének a külső oldala kopik egyenlő mértékben. A rosszul beállítot kerék összetertás nem csak a gumiabroncsok kopását befolyásolja, hanem a gépjármű menetstabilitást is. A legtöbb járműnél csak ezt az értéket lehet állítani.

Kerék dőlés:

A kerékdőlés fontos a gépjármű kanyarodás közbeni stabilitásában. A mai autók kerékdőlése általában -1 fok. Ez azt jelenti, hogy a kerekek teteje befelé dől, ezért kanyarodás közben nagyobb megtámasztást kap az a kerék amire a terhelés esik. Minél sportosabb egy futómű annál negatívabb ez az érték. Ha a két kerék dőlése eltér egymástól, akkor az autó egyenes úton elhúzhat. Ha a kerék a megadott gyári értéknél nagyobb mértékben dől befelé akkor a belső oldala, ha kifelé akkor a külső oldala kopik a guminak.

Utánfutás:

Az utánfutás a lengéscsillapító előre néző szöge. Ha a jobb és bal oldali kerék utánfutási szöge nem egyezik meg, akkor az autó elhúz arra az oldalra, amelyiken kisebb az utánfutási szög.

Ha a következő problémákat észleli, keresse fel szervizünket futómű beállításra:

  • elhúz az autó valamilyen irányba
  • bizonytalan a jármű úttartása
  • kopogó hang
  • kanyarodásnál visító gumiabroncsok
  • gumik széleinek rendellenes kopása
  • kormányrázás 60 km/óra sebesség felett
  • kormányrázás fékezés közben
  • búgó, morgó hang a kerekek felől
SzolgáltatásTípusNettó ár
Első futómű beállítás (futómű átvizsgálással)szgk12 700 Ft
Első és hátsó futómű beállítás (futómű átvizsgálással)szgk18 000 Ft
Első futómű beállítás (futómű átvizsgálással)tgk17 000 Ft

Alkalmazott technológiák

Vegye fel velünk a kapcsolatot!